Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sémiotická analýza hashtagů na Instagramu
Svobodová, Kristýna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hashtagy na Instagramu a zkoumá je pomocí sémiotické analýzy. Pro výzkum jsem zvolila instagramový účet Leoše Mareše, který je jedním z neúspěšnějších profilů v rámci českého Instagramu, jeho textový doprovod fotografií je velice specifický, proto poskytuje bohatý materiál pro výzkum. V úvodu práce je představena sémiotika jako taková, její historie a jsou představeny klíčové pojmy, jako je význam, jazykový znak, sémantika, pragmatika a syntax, denotace a konotace a jazykové prvky. Další část teorie se zabývá novými médii, konkrétně Instagramem, přestavuje samotnou platformu, dále popisuje hashtagy a jeho funkce, zde čerpá ze studií, které se ovšem doposud zabývaly hashtagy primárně na Twitteru, nikoliv Instagramu. Praktická část práce vychází z Morrisova rozdělení sémiotiky na syntax, sémantiku a pragmatiku a zabývá se hashtagy z těchto pohledů. Zkoumá, jak na sebe hashtagy vzájemně navazují a odkazují, jaký je vztah mezi hashtagy a obrazovou složkou příspěvku a jaké jsou předpoklady a limity pro jeho pochopení. V závěru práce jsou shrnuty poznatky a vyvozeny vzorce na základě předchozí analýzy, které pramení převážně ze zkoumání syntaxu a sémantiky.
Sémiotická analýza hashtagů na Instagramu
Svobodová, Kristýna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hashtagy na Instagramu a zkoumá je pomocí sémiotické analýzy. Pro výzkum jsem zvolila instagramový účet Leoše Mareše, který je jedním z neúspěšnějších profilů v rámci českého Instagramu, jeho textový doprovod fotografií je velice specifický, proto poskytuje bohatý materiál pro výzkum. V úvodu práce je představena sémiotika jako taková, její historie a jsou představeny klíčové pojmy, jako je význam, jazykový znak, sémantika, pragmatika a syntax, denotace a konotace a jazykové prvky. Další část teorie se zabývá novými médii, konkrétně Instagramem, přestavuje samotnou platformu, dále popisuje hashtagy a jeho funkce, zde čerpá ze studií, které se ovšem doposud zabývaly hashtagy primárně na Twitteru, nikoliv Instagramu. Praktická část práce vychází z Morrisova rozdělení sémiotiky na syntax, sémantiku a pragmatiku a zabývá se hashtagy z těchto pohledů. Zkoumá, jak na sebe hashtagy vzájemně navazují a odkazují, jaký je vztah mezi hashtagy a obrazovou složkou příspěvku a jaké jsou předpoklady a limity pro jeho pochopení. V závěru práce jsou shrnuty poznatky a vyvozeny vzorce na základě předchozí analýzy, které pramení převážně ze zkoumání syntaxu a sémantiky.
Komparativní sémotická analýza reklamního prostoru české a korejské mutace časopisu Elle
Hybrantová, Romana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Komparativní sémiotická analýza reklamního prostoru české a korejské mutace časopisu ELLE se zabývá komparací reklamního prostoru v české a jihokorejské mutaci globálního lifestylového časopisu ELLE z hlediska sémiotické analýzy. Práce je členěna klasicky, přičemž teoretická východiska představují tři stěžejní oblasti. V první části se práce zabývá médii, mediálním produktem a jeho obsahem obecně. Poskytuje také informace o časopisu ELLE a jeho internacionalizaci se zvláštním důrazem na jihokorejská kulturní specifika. Rovněž nelze opomenout kapitolu věnovanou teorii sociální konstrukce reality, jež vychází z díla Petera Bergera a Thomase Luckmanna. Druhá část je klíčová, neboť přináší poznatky o sémiotice o hlavních představitelích oboru. Práce tak představuje Charlesa Sanderse Peirce, Ferdinanda de Saussura a zejména mytologie Rolanda Barthese. Poslední teoretická část nahlédla do podstaty marketingové komunikace a reklamy a používání celebrit v reklamních kampaních. Analytická část se díky teoretickému základu může věnovat sémiotické analýze reklam cílích na český a jihokorejský trh, jichž se ve zkoumaném období vyskytlo téměř 470. Práce odhaluje používané mýty, jež jsou v časopise ELLE přítomny a poukazuje na společné a rozdílné charakteristiky.
Povrchy minulosti: analýza materiálních znaků každodennosti 70. a 80. let v seriálu Vyprávěj
Pernikářová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem se materiální artefakty podílejí na tvorbě retrospektivního zachycení minulosti ve druhé a třetí řadě seriálu Vyprávěj, která se odehrává se v letech 1873 - 1989. V empirické části práce byla provedena sémiotická analýza vybraných scén, jejímž cílem bylo určit, jaké materiální artefakty navozují v seriálu atmosféru minulosti a zda lze tyto předměty považovat za nositele vizuálních informací a významových rovin. Zaměřili jsme se na rekvizity, které se vyskytují v prostředí jednotlivých domácností, pracovišť a dalších míst, která se v seriálu objevují, provedli jsme analýzu jejich jevové stránky. Zároveň jsme se v souvislosti s vybranými materiálními artefakty zaměřili na jejich funkci v naraci a význam pro zachycení minulosti. Studie se také zabývá otázkou, jakým způsobem vzpomínají diváci seriálu na dobu, kterou seriál popisuje. V rámci analýzy byly dále shromážděny divácké ohlasy, zaznamenané na oficiálních facebookových stránkách seriálu Vyprávěj, které souvisely s rekvizitami či vzpomínkami na období normalizace.
Sémiotická analýza kampaně "chodicilide.cz"
Kutilová, Lucie ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Sociální kampaň Nadace Sirius s názvem "chodicilide.cz" se snaží změnit přístup veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Po předchozím monitoringu, workshopech, odborných textech se výsledkem stalo kreativní a mediální řešení kampaně. Kampaň staví především na humoru a provokaci. Vytvořila paralelní svět, kde je přirozenou vlastností létat a chodiči představují osoby se zdravotním postižením. Diplomová práce se bude zabývat sémiotickou analýzou mediálního řešení druhé vlny kampaně směrem k cílové skupině. Práce analyzuje způsoby komunikace použité v kampani s ohledem na účinnost směrem k veřejnosti. V teoretické části je představena sémiotika, problematika sociální reklamy a pojetí hendikepu v kontextu České republiky. Analytická část se věnuje sémiotické analýze mediálního řešení druhé vlny kampaně, konkrétně logu kampaně, vybranému billboardu a televiznímu spotu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.